Opis DFO by Seadaz Sid

Wstąp, usiądź, porozmawiaj.

Moderator: zako

Opis DFO by Seadaz Sid

Postby seadaz » Wed Mar 11, 2009 4:23 pm

Z uwagi na to ze mam dzisiaj malo pracy i po czesci mi sie nudzi opisze wam pare mam nadzieje ze ciekawych rzeczy.
Na poczatku odniose sie do AoC. Tam wlasnie obiecywali to co jest teraz w DFO czyli:
- duzy swiat
- open pvp
- budowanie miast  w otwartym siwecie
I wiele wiecej. Niestety wiekoszsc sie okazala nieprawda...
 
A ponizej co mamy obecnie w swiecie DFO:
 
Miasta/Osady ( Cities / Hamlets)
W DFO widze wlasnie jak inne gildie zakladaja miasta, wygladajace cos ala  zamki  w L2 ( w sumie rozne sa layouty), ale tu trzeba samemu wszystko pobudowac: mury, manufakturki, bardzo ciekawe urzadzenia obronne np Cannon Ball ( ktorym raz zostalismy niemilo przywitani ;P). Gildiowicze zbieraja materialy ze zloz w okolicach, czyli robia drewno z drzew, kopia kamien ze skal, itd. Do kazdego miasta mozna wejsc ( jesli cie nie wyprosza w delikatny sposob ;P) W miastach sa Banki ( WH), manufkatury gdzie sie odbywa krafting, nawet w miastach nadmorksich bedzie mozna robic statki, mysle ze w celach handlowych ( szybsza i bezpieczniejsza trasa, niz przez lad z buta albo na mountach), ja k i szybki desnat na terytoria innych sojuszy. Poki co ludzi ezaczynaja plyuwac na tratwach po kilka osob. Tratwa jest tak szybka, ze pokonuje trase w np 15-20min, to co na nogach zajmuje 1-1,5h.
Hamlety podobniez sa jedynie osadami w ktorych bedzie ograniczona zabudowa, chyba tez bez mozliwosci budowy urzadzen obronnych, dreniwane palisady szybsze do pokonania. W kilku miastach sa ukryte unikalne budynki, zwane cudami, ktore maja podobniez dawac dobrego kopa w postaci : zmian parametrow postaci, badz buffow.
Do miasta mozna sie przybinodwac ( jak zgienisz wracasz do tego miejsa, w ktorym jestes zbindowany, wyjatek jak zgineisz na REDzie wtedy odsyla cie do tzw CHAOS STONU) , ale jest ograniczona ilosc slotow, ktore mozna zwiekszac budujac nowe domy w miescie.
 
Krafting
Jest okolo 10 profesji, jak wiadomo kazdy moze robic co che, nie ma przypisania np przez NPCa konkretnej profesji.
Ja np zajmuje sie ‘Bowyery’. Ten skill trzeba wykupic u NPCa i wtedy ma sie dostepne opcje w manufakturkach.
Moge robic strzaly i luki.
Czyli, jak  masz ten skill, materialy (troche drewna z rabiania) i odpowiednie narzezie np pila, to idziesz do tartaku ( jelsi nie ma sie miasta klanowego to mozna  zrobic to w miastach NPCow) i przerabiasz na deski.
Opis procesu:
Wyglada to tak ze materialy i narzedzie musisz miec w plecaku i w opcjach manufkaturki wybeirasz co chesz robic ( tu przerobic na WOOD) klikasz i po przejsciu paska ( 10s) masz drwewno, albo i nie ;P Na kazdy przerob jest odpowiednia szansa, np tu na drweno defaultowa jest bodajze 95%. Z kazdym przerobionym materialem zwieksza ci sie skill i zwiekszaja sznase ( jak w zyciu ;))
Takze zeby zorbic same strzaly musze przerowbic drewno na deski i przetopic iron ore na gorty i na koncu zlozyc wsyztsko do kupy.
Z craftingiem wiaze sie gathering, jak wspominalem wczesniej. Ja zajmuje sie raczej wydobyciem metalu ze skal i rabaniem drewna, i po troszku z lowienia ryb na jedzenie. I tak satarmy sie w gildi zajmowac pewna tylko czescia profesji. Inni np zbieraja ziolka ;P i robioa potki many, staminy, hp itp. Inni lowia ryby i nam gotuja ( robia zarcie o tym pozniej).
Musz etu dodac ze rzeczy maja okreslona zywotnosc (durability), po czym sie rozpadaja. Kraftowane rzeczy maja powieksozna wytrzymalosc plus pewien skill zwieksza to jeszcze bardziej (zbey nie bylo ze np zyejbany luk za 20k golda ci sie rozprsynie w ciagu tygodnia). Krafty maja tez przypisane  imie kraftera.
Bronie poki co nie robia bardzo duzej roznicy w dmg. Kraftowane maja delikatnie zwieksozne statsy.
Mozna tez enchanotowac, ale podobniez porces skillowania jest bardzo dlugi i wymagajacy licznych i rzadkich materialow. Podobnie z Alcheymiwa, ktora umozliwia robienie duzych potow.
Podsumowujac system nie jest zbyt skomplikowany, wrecz banalny, ale jednak ciekawy 
 
Handel
Obecnie ludzie glownie handluja szaltujac na czatach. Rynki sa jednak bardziej lokalne, za dalekie odleglsoci zeby szybko sie telepnac, no i nie kazdy ma giuldie i nie kazdy w gilddii jest w  roznych czesciach swiata ( bo mozna wrzucac rzeczy do banku gildiowego i np wyciagnac w innej czesci Agonu). Do tego nie ma mozliwosci handlu z przeciwnymi sojuszami, chyab ze guidie sa multi rasowe i wspolnie cos dzialaja w roznych czeciach. Nieldugo maja dodac wynajmowanych NPCow ktorzy beda stali i sprzedawali cos ala jak ludzie w L2.
 
Combat System
Po pierwsze napisze, ze jest tu system z FULL LOOTem, tak jakbysmy biegali redem non stop w L2, czyli giniesz i tracisz wszystko co miales ( poza bronia startowa, mieczem – pozniej mozna zmienic bron startowa i nawet dokupic dwie inne).
System jest bardzo ciekawy. Kazdy ma wspolczynnik zwany Aligmentem, ktory okresla czy jestes tym dobrym czy nie ;P czyli niebieski pasek nabija sie na Rougach ( zaflagowanych koelsiach z twojego sojuszu), na Redach i na przeciewnych frakcjach. Mozna maxymalnie dobic do +100. Natomisat tracimy pasek w przypadku zwyklego Pkniecia ‘bialego’ koelsia z twojego sojuszu.
Za zabicie swojego z sojuszu tracimy 8 punktow, jesli go dobiejmy ( tzw GANG o tym pozniej)  tracimy kolejne 2. Za zabicie playerow z przeciwnych frakcji, rougea, badz reda ma sie 2 punkty plus 2 za gang.
System ten pozwala na rownowage w pvp, chodzi mi o to ze jest podobny do L2. Nie zawsze cchesz byc redem,nie zawsze sa do tego okolicznosci, czyli po prostu nie jest to napierdalanka na maxa kazdego kogo spotkasz, tylko musisz przeanalizowac sytuacje, czy ci si eoplaca wchodz na Rouge’a ( flag jak w L2) i po spadku aligmentu ponizej 0 na REDa. Porownam tu do AoC, gdzie system byl zjebany i mozna bylo zaciupac kazdego i kazdy nub ci mogl wjechac w placy bez zadnych konsekwecnji. Przecwine sojusze bijemy bez wchodzenia w rouge. Rowniez podczas wojen z innymi klanami bijemy jak w L2 bez flagowania, rowniez i w miastach NPCow!!!!!!!!!! Nawet pdo bankiem moga cie zabic i zlutowac. Nie dodalem ze w wieksozsci miast i malych dzikich spotow z bankami w terenie sa wiezyczki co bija przewciwne frakcje, rougeow i redow dosc mocno (Czasem bywa to twoje jedyne wybawienie ;] np przed najazdem na spota kilku- kilkunastu alfarow czy orkow). Wejscie w rogue powoduje ze inni cie bija nie wchodzac w rouge cos ala RED. Jelsi uderzymy przypadkowo kogos z naszej frakcji Reogue schodzi po chyba 5 sekundach, jesli zadamy jakis tam dmg ( nawet 2 uderzenia swojego) rouge wydluza sie do 2 min. Czyli okresla to twoja determinacja w tosunku do innego typa, czy go walnales niechcacy czy kazesz mu sie wyniesc albo bic z nim. Niestety ludzi ewidzacy cie  Rogouiem rzucaja sie od razu na ciebie cos jak w L2 an reda, takze trzeba uwazac :P
Wprowadzili zabezpeiczenie na Hard resety gry. Postac zostaje kilka minut w grze, po normlanym quit chyba z 1 czy 2 min. Czyli nie ma co liczy jak w L2, ze wsyztsko nam ujdzie, bo damy log outa. Po prostu jak cos spieprzysz to wiesz ze niedlugo umrzesz i wciskasz ten klawisz W z przerazewniem i lecisz do przodu, z mysla ze a nuz sie uda  i cie nie zlutuja :P
 
Walka
Z pozoru prosty, wrecz banalny, jednak juz po 2 tygodniowej grze widze, ze jednak skillowy. Nie ma czegos  takiego jak Select Target. Wyglada to jak w TPP i FPS ( zalezy od broni). Mamy na srodku ekrany celowniczek i tym sie kierujemy. W momencie wyciagniecia broni melee z pochwy ;P widok przerzuca nas do TPP, jelsi wyciganiemy luk albo staffa widok przechodzi w tryb FPP. A porpo wyciagnia broni, jets to dosc wazna rzecz, gdyz niejednokrotnie nalezy ja chowac np rozmawiajac z NPCem lub zeby usiasc i zrestowac stamine, zycie. Nieraz to moze byc dosc znaczace i krytyczne podczas walki i restow.
Sam atak wyglada dosc prosto w przypadku melee: stanac w strone oponenta i nacisnac lewy przycisk myszki :D banal nie ;P ale jednak to nie wszytsko, wazna role odgrywa  tu sprintowanie podczas walki i tym samym unikanie ciosow wroga, a co sie za tym wiaze szybka utrata staminy. Musze dodac ,ze stamina odgrywa KRYTYCZNA role w wlace. Jej brak = DEAD, nie mozna sprintowac, ani nawet ruszac mieczem czy strzelac z luku. Dlatego wazne by czesto restowac i jest jedzenie, ktore zwieksza regeneracje podczas chodzenia/walki/biegu ( ktora przyrzadzic mozna zgotowania). W wlace uzywa sie jeszcze PARRY ( blokowan), ktore rowniez zuzywa stamine. Bloki sa dosc mocne i np redukuje ciosy z 10 do np 1-2. takze ponoc mocni sa ludzie z wysokim skillem parry i bronia jednoreczna, ale robia mniej dmg, mozna to porownac do Tanka. Dodatkowo mamy 2 tryby uderzania melee broniami pionowo i poziomo. Poziomo latwiej wroga trafic, ale tym samym kolege, ktory walczy u twojego boku bijac. Wlasnie w takich chwilach nalezy zmienic tryb na pionowy i bic przecwinika nie uderzajac swojego kolegi, niestety trudniej trafic pionowymi ruchami.
Dodam ze obeznani w walce moga naprawde duzo zdzialac np w mniejszej ilosci.  Kilka dni temu nasze party 5 osobowe prkatycznie zosatlo zmiecione przez 2 kolesi – alfarow. Wbili w nas z zaskczenia, wyszlismy ze staminy i po czesci siebie bilismynawzajem ( tak tak jestesmy jeszzce wszyswscy nubami w tej grze ;]). Kolesie latali miedzy nami na spricnie,  jak wilki miedzy owcami i wyrzynali po jednym, tak to ladnie ujme ;P
Pamiatajcie, ze cokolwiek nie robicie w tej grze to skillujecie, nawet jak sie biega czy plyynie przez rzeczke.
Bron ktora wlaczysz takze skillujesz, takze najpierw pomysl czym bys chcial walczyc, bo raczej przy tym zostaniesz, po 25 lvl danej broni mozna dokupic skille, npc waznym jest KNOCKBACK. Na mountach mozna walczyc jedynie bronia jednoreczna.
Bradzo duzo frajdy mam ze strzelania z luku, przypomina troche gre w FPS – samemu trzeba nacelowac i trafic, tzn nacelowac w  miesjce w ktorym za sekundke bedzie wrog i strzelic :P Strzaly nie leca jak z broni palnej jak w FPSach w lini prostej a po torze parabolicznym takze, nie jest to az taka prosta sprawa, tym bardzijejak wrog strefuje.
 
 
Klasy, levele, party
Przedewszystim powiem ze nie ma tu KLAS!!!!! Kazdy wybiera sobie w czym bedzie sie specjalizowal po prostu uzywajac danych broni ( jak w zyciu ;P), Np bierzesz dwureczny miecz do reki i walczysz nim i ci si ezwieksza skill ( czyli jakby zdobywasz doswiadczenie w operowaniu tego typu bronia) znudzi ci sie to mozesz inna, nie ma zadnego problemu, jednak jak pisalem wyzej. Ze zwieksosznym skillem danej broni masz dodtakowe skille do wykupienia ( co 25 leveli). Takze moze byc np strata uzywanie miecza przez tydzien kupienie skilli i pzoniej zrezygnowanie z tego, ale zawsze masz  taka mozliwosc.
Po zaznajomieniu sie z gra po mysle nawet 1 dniu jestes w stanie zbic ludzi co graja dluzej, Porownuje tu do L2, gdzie grajac np 3 tygi i majac ten 40 lvl nie byles nawet w stanie drasnac koelsia z 70 lvl bo bylo MISSED!!!!!!!!!!!!!
Duzym plusem tej gry jest to, ze tu po starcie mozecie od razu dolaczyc do party i isc np polowac na cos, a nie po paru miechach.
Party sklada sie z max 10 osob. Ludiz z kalnu ani oficjalnych sojusznikow nie flaguje sie uderzajac ( mozna sobie robic duele np jakies treningi w wiekszych grupach.
Klan nie ma ustawionej maxymalnej ilosci gildiowiczow.
Innym plusem jest to ze gra nie uzaleznia cie od Buffow i bufferow, jak i konfiguracji klas w party, przez co np party musi czekac na dana klase bo inaczej nie wyjdzie z miasta.
 
Magia
Na poczataku to raczej dodatkowa zabawka, ale jak kilku ludzi spamuje to nawet zabojcza. Magie niestety kazdy musi skillowac, z uwagi na buffy na wyzszych levelach magii. Mamy kilka szkol magii, czytac wiecej na foruch, nie bede sie rozwodzil nad tym za bardzo. Trzeba spamowac na poczatku mana missle jak najwiecej, zeby zwiekszac poziom samego mana missle i magi w ktorej ono jest czyli lesser magic.
 
Questy
Sa rowniez questy, ktore na poczatku daja ci rzeczy do ubrania i gatheringu. Nie sa wybitne, ale takie do akurat pofarmeinia se kasy, czesto sa powtarzalne.
 
Raid Bossy.
Poki co nie spotkalem sie z tego typu bosikami co w L2.
 
Swiat
Jest naprawde duzy :P moze powieksz go swiadomosc chodzenia na nogach lub mountach, a nie teleportacji. Kilka godzin marszu z jedna na druga strone.
 Swiat i krajobrazy sa bardzo zroznicowane i bardzo piekne. Aventurine naleza sie pochwaly za inwencje i wyobraznie. Zachody i wschody  slonca robia duze wrazenie.
Niestety swiat jest dosc pusty, moge to ujac tak ze moby sa rzucone gartkami po max kilka w rozne spoty oddalone o np 10-15 min drogi. Ale jest duzo ciekawych miejsc, ktore az sie prosza o wprowadznie jakiegos ”zycia na osiedlu”  :P, np puste ruiny zamkow, lochy itp.  Mysle ze  kontent bedzie dodany w pozniejszym okresie.
 
Grafika / Audio
Jak pisalem wczneisej swiat i krajobrazy sa na bardzo wysokim poziomie. Niestety audio kuluje i to bardzo. Mam nadzieje ze naprawia to dosc szybko. Dokaldnie chodzi o to ze glosnosc dzwiekow jest niezbalansowana, czesto dzwieki nie pokazuja z ktorego keirunku dochodza. Jakosc dzwiekow i sampli jest na dosc nikim poziomie. Jednakze mozna do tego w miare przywyknosc.
Gra bardzo plynnie chodzi mam na full detal ( bez shadows) ponad 100fps.
Podobniez na siegach ludzie mieli po 50 fps przy dosc duzej ilosci graczy.
Pingi w okolicach 30-60.
 
GUI & AI
Ciekawe rozwiazanie, graficznie na srednim poziomie, ale nie drazniace oka. Mozn asie przyzwyczaic.
Niegdy wczenisej nie spotkalem si ez tak ciekawym i niejednolitym AI mobow. Stworki atakuja cie jzu jak pojawiwsz im sie w zasiegu wzorku i powazni esa to bardzo dalekie nawet odleglsoci. Zaczynaja biec do ciebie bija cie strefuja, uciakaja gdy widze ze przegrywaja w melee i np wtedy wyciagaja luk i cie ostrzeliwuja z dystansu. Robia niesamowite uniki jak strzelasz do niech z luku czy magii. To nie jest stanie naprzecwiko moba i wciskanie klaiwsza jak w innych MMO, tu caly czas musisz pracowac, celowac, beigac, prawie jakbys walczyl z Playerem.
 
Podsumowanie
Gram od wydania i po porstru narazie zniknalem ;) Gra  bradzo wciaga, jest mnostwo rzeczy do roboty. Albo powydobywasz se materialki, pokrafcisz pozarabiasz, albo pojdziesz questa porobic. A bywa tak i to baaardzo czesto ze pvp czeka na ciebie na kazdym kroku. Tu kolesie czychajacy na twoje materialy, ktore farmisz od godziny. Albo z agorka biegnie juz chmara mahirimow szukujaca mala zenie pod miastem ludzi. Albo sam pojdzies obrobic jakiegos drwala ;P Albo pada haslo od koelgi na vencie – 3 alfarow biegnie od poludnia miasta i juz paru z nas rzuca np krafting i lecimy na rzez. Albo robimy sami wyprawy na orki czy alfary na ich tereny by zdobyc troche lutow i aligemntu.
Ciagle sie zastanawialem co mozna robic w grze w ktorej nie ma farmy levela. Myslalem tez, ze ciezko bedzie wymyslec gry z open pvp jaki sens by by bycia w  terenie?. W L2 musialem isc famirc moby, level i dlatego byla open walka o spoty i spotkanych po drodze na spoty wrogow. Tutaj pvp samo przychodzi nawet pod miasto w ktorym nawalsz pve ;P
Gra nie wymaga tyle czasu co np L2 i nie ma RUSHU jak tam, gdzie kazdy goni z levelami, bo jak nie dobiejesz levelka albo zaspisz to nie bedziesz w party latal. Nie ma tutaj wymaganych klas wdo efektywnego party. (nie wiem czy w przyslzosci tez tak bedzie).
Gra wywoluje kupe emocji, wyzwala duuuzo adrenalinki :D
Mysle ze to jest wlasnie ta gra na ktora czekalem spoooooro czasu po L2.
 
Jak bede mial czas i przypomni mi sie cos ciekawego dopisze do tego tematu.
Mam nadzieje ze troche wam naswietlilem ta gre.
Czekam na wszelkie uwagi i pytania.
Pozdrawiam
ASSIST SEADAZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
seadaz
Ruin Zombie
Ruin Zombie
 
Posts: 90
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:38 pm
Location: Lodz/Wroclove

Re: Opis DFO by Seadaz Sid

Postby Lokken » Fri Mar 13, 2009 9:22 pm

http://www.warcry.nazwa.pl/forum/viewto ... =82&t=3974

Trochę bardziej trzeźwe spojrzenie innych członków Warcry. Polecam jako kontra do lukru od Sid`a :P :P :P
Image
User avatar
Lokken
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 675
Joined: Mon Feb 27, 2006 7:58 pm
Location: Warszawa
Main class: Dominator
Subclass: Eva`s Saint

Re: Opis DFO by Seadaz Sid

Postby pilchu » Sun Jun 21, 2009 11:09 am

No to o czymś zapomniałeś xD skąd to ściągnać i czy to darmowa giera;P
Image
pilchu
Elpy
Elpy
 
Posts: 2
Joined: Sun Mar 08, 2009 4:25 pm

Re: Opis DFO by Seadaz Sid

Postby sHaOoLiN » Sun Jun 21, 2009 5:24 pm

pilchu wrote:No to o czymś zapomniałeś xD skąd to ściągnać i czy to darmowa giera;P

a oficjalnej storny dfo i gierka jest oczywiscie platna jak l2
Image
User avatar
sHaOoLiN
Limal Karinness
Limal Karinness
 
Posts: 357
Joined: Thu Feb 16, 2006 4:52 pm
Main class: WOW
Subclass: WOW


Return to Tawerna / Tavern

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron