Recenzja bety Guild Wars 2 .

Wstąp, usiądź, porozmawiaj.

Moderator: zako

Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Rade » Sun Mar 25, 2012 7:54 pm

Pare slow na poczatek :Jest to pierwsza open beta GW2 ktora trwala od 23 do 25 marca .W momencie w ktorym pisze te slowa ta beta jeszcze trwa ,niestety nie mam juz do niej dostepu z bardzo prostej przyczyny : musialem oddac sprzet na ktorym owa beta sie znajdowala. Byl to sredniej jakosci laptop toshiby z 10 mb przenosnym internetem blueconect .Dlatego: a)musialem ustawic detale na medium bo na high sie cielo , po odppowiednim ustawieniu opcji graficznych udalo mi sie gre ustawic na stale 40/60 fpsow i tak zeby wygladala znosnie b)nie nagrywalem zadnych filmow bo ten laptop niestety by tego nie wytrzymal c)robilem screeny , niestety sa dosc kiepskiej jakosci i napewno nie oddadza w calosci tego co chcialem pokazac , byc moze wrzuce je pozniej . To tyle wstepu . Zacznijmy wiec .

Po zapisaniu sie do bety , jesli sie na nia dostales , na twojego maila przychodzil link do strony na ktorej nalezalo utworzyc konto a nastepnie sciagnac z niej okolo 8 mb plik ktorym jest zarowno instalerem , launcherem jak i glownym exe od gry . Gra nie ma jeszcze zrobionego klienta i jest wlasciwie tylko 12 gb plikiem wykonawczym .Ja dostalem laptopa w sobote o 7 rano , konto owe bylo juz zalozone a gra sciagnienta i gotowa do dzialania .

Po odpaleniu gry obejrzalem swietne intro , a potem wyladowalem na login screenie z napisem guild wars 2 (nawiasem mowiac bardzo fajnie zrobionym , dwojka ma ksztalt smoka a w tle leca animacje z roznych bitew , zmienia sie tez ich kolor ) . Na login screenie znajduje sie rowniez wysuwany pasek z opcjami gry . Opcje gry oferuja wszsytko to co powinny , od zmiany rozdielczosci , suwakow jakosci textur i cieni poprzez rebind klawiszy shortcutow i wlasne ustawienia okienek w ui gry oraz zmiane ich wielkosci , kolrow oraz polozenia na ekranie. W menu audio na uwage zasluguje mozliwosc ustawienia wlasnej playlisty ktora nie tylko podmienia muzyke w grze ale oferuje tez mozliwosc zmiany ambinent sound , czyli dzwiekow skilli i ogolnie tego co leci w tle . Oczywiscie jest to calkowicie opcjonalne .

Tworzenie postaci : Po zalogwaniu sie i wybraniu serwera do gry moim oczom ukazal sie ladny art a pod nim piec wolnych slotow na postacie . Po klkinieciu na jeden ze slotow gra przeniosla mnie do wyboru rasy oraz klasy . W grze jest 5 ras , niestety w tym beta bildzie byly do wyboru tylko trzy : Ludzie ,Charr (czyli na polski Popielcy, rasa wielkich kotow z rogami) oraz Norn (rasa wzorowana na olbrzymach z nordyckiej mitologi) . Niedostepne rasy to : Sylvari (rasa ludzi roslin przypominjacych troche elfy ) oraz Asura (male ,przypominajace gnomy, bardzo rozwiniete technologicznie i magicznie stworki ) . Engine tworzenia postaci to technolgia zaporzyczona z Aiona ktora daje mozliwosc praktycznie dowolnej modyfikacji postaci , od wzrostu ( w proporcjach danej rasy ) poprzez wlosy, twarz, nos , policzki , usta, uszy itd . W becie dostepne sa natomiast wszystkie klasy . Jest ich osiem a sa ta : Wojownik , Guardian , Thief ,Ranger , Inzynier ,Nekromanta ,Mesmer oraz Elmentalista .Po wybraniu tych 2 rzeczy odpowiadasz na serie pytan biograrficznych ktore maja wplyw na twoja osobista historie . Osobista historia jest to poprostu twoja linia fabularna bazujaca na twojej biografi oraz wyborach podjetych przez ciebie na pozniejszym etapie w grze . Po przebrnieciu przez te pytania ukazuje sie kartka ze skrocona biografia or miejscem na podpis . Wpisanie tam swojego nicka (nazwisko jest opcjonalne) i klkniecie ok powoduje wyswietlenie twojego osobistego intra bazujacego na odpowiedziach z biografi oraz przejscie do pierwszego elementu gry czyli turtorialu .Na potrzeby bety stworzylem trzy postacie :czlowieka Elementaliste , charra wojownika oraz norna Rangera .

PVE:Swoja przygode z pve w Guild Wars 2 rozpoczynasz od turtoriala : Dla ludzi jest to obrona sheemor (miasteczka kolo divnity reach , stolicy ludzi ) przed centaurami , dla charrow jest to wyparcie duchow askalonczykow ze swojego bunkra i jego okolicy a dla norna to polowanie na bestje .Lokacje te sa instancjonowane do 10 osob zeby zapobiec tlumom na starcie i niemozliwoscia ukonczenia questow wlasnie ze wzgledu na ilosc ludzi. Kazdy z tych turtorali konczy sie walka z gigantycznym bosem .W pve najwiecej gralem elemnetalista wiec to na nim glownie sie skupie opisujac ten tryb .Po zabicu centaurow i bossa , budzisz sie w twojej home instance w divnity reach . Po wyjsciu na zewnatrz zaczalem zwiedzac miasto . Miasto jest ogromne , przytlaczjace swoja wielkoscia oraz rozmachem wykonania .Przez bite trzy godziny nie robilem nic innego tylko poprostu je zwiedzialem .Na uwage zasluguje tu przepiekne planetarium oraz ogorody .Po wyjsciu z miasta znalazlem sie spowrotem w sheemor , tym razem bylo to juz normalna , wielka mapa z setkami graczy .Specjalny npc , scout pozanaczal mi na mapie najwazniejsze dynamic eventy (czyli poprostu questy ) w okolicy . Oczywsicie nie byly to wszystkie eventy , bo wiekszosc z nich jest ukryta albo znajduje sie daleko poza ubitym traktem .Eventy sa rozne od prostego przynies ,podaj, pozamiataj poprzez zabijanie mobow do zagadak logicznych badz poloczenia tych wszystkich rzeczy na raz .Kazdy z eventow jest oznaczony serduszkiem , jesli zapelnisz je cale tzn wypelnisz wszsytkie zadnia u danego npc odlbokowuje on dla ciebie swoj sklepik .Sa tez spejclane wyzwania , minigry dzieki ktorym zdobywasz utility skille , czyli skille ktore mozesz dowolnie konfigurowac na pasku skilli . Utility skille znajduja sie sie na pasku pod skrotami od 7 do 9 .Pierwsze 5 skilli jest zalezne od zestawu broni ktorym aktulanie walczysz (3 na pierwsza reke ,2 na druga / 5 na bron dwureczna ) .Bronie mozna zmieniac w walce na 1 z dwoch zestawow (wyjatek to elemntalista ktory ma swoje atunmenty oraz inzynier ktory ma swoje plecaki).Feature zmiany zestawu broni jest dostepny od 11 lvl w pve. 6 skill to jeden z 3 heali (do wyboru ).Ostani zas to slot na elite skille ktore rownierz zdobywa sie minigrach .Wiekszosc skilli mozna castowac w biegu. W grze wystepuje tez system specjlizacaji oraz treatow .Kazda klasa posiada 5 drzewek rozwoju z ktoych kazde posiada swoje odrebne skille.Treaty oraz Skille mozna resetowac i ustawiac od nowa u npcow w osadach (za drobna oplata) . W przypadku gdy twoje hp zejdzie do zera uruchamia sie fight for survive mode , jest to nic innego jak skille ostaniej szansy .Jest ich 5 i zastepuja ci twoj normlany pasek . Jesli uda ci sie nimi zabic przeciwnka to wstajesz z 1/4 hp . Jesli w poblizu nie ma przeciwnika a nic cie nie bije klikanie ostaniego skilla na pasku rowniez powoduje to ze wstaniesz . Jesli jednak zginiesz masz do wyboru albo przeniesc sie do ostaniego waypointa badz poczekac na reza . W tej grze kazda postac moze rezowac .Jedyna kara za dentke jest uszkodzenie elmentu pancerza.Naprawia sie je u npc w osadach badz miastach. Nie ma tu rowniez dedykowanych klas a wiec brak jest holly trinity , czyli tank ,heal , dps . Wszystko zalezy od konfiguracji sprzetu i skilli np elementalista z erath atunnment bedzie rownie dobrym "tankiem" co wojownik z tarcza .W grze istnieje skaling oraz deskaling , mozna podniesc komus lvl np do 80 i zabrac go na tereny badz instancje gdzie normalnie bije sie na takim lvlu . Dziala to w obie strony bo taka osoba moze cie zabrac na low lvl content .Stala linia expa powoduje ze 50 % lvl wbite na deskalingu badz upskalingu rowna sie 50 % twojego relanego lvl.W grze wystepuja tez bronie srodowiskowe , takie jak beczki , deski , cegly , itd . Kazda z nich po podniesieniu posiada swoje wlasne skille , ktore na chwile zastpuja twoj pasek ze skillami .

AUCTION HOUSE, mail system ,zbieractwo, wh ,inventory : Gra posiada ah oraz mail system ktore beda glownym zrodlem handlu (nie bedzie mozna tradowac player to player ) . Maile od graczy oraz itemy w nich zawarte bedzie mozna odbierac gdziekolwiek na spocie. Auction house tez mozna otworzyc nie bedac w miescie , itemy z ah mozna kupic oraz wystawic rowniez poza miastem ale zeby odebrac kupiony item czy zloto za sprzedany item trzeba podejsc do odpowiedniego npca .Na uwage zasluguje tu mozlwosc zakupu kilku itemow zamiast calego stacka , np potrzebujemy 20 iron ore a sa tylko stacki po 100 , zaznaczamy taki stack i wklepujemy ile iron ore chcesz kupic .To wszystko , proste i genialne .Ah posiada tez swietne filtry do itemow oraz ich cen .Zeby zostac zbieraczem nie potrzebujemy zadnych skilli , wystarczy zakupic kilof badz sierp , podjesc do noda i wydobyc rude badz sciac roslinke . Z jedngo noda moze w tym samym czasie korzystac nieograniczona ilosc graczy. Po wydobyciu nod nie znika , czeka na innych chetnych do zbierania a ty masz poprostu na niego cooldown. Defaultowe wh posiada 60 slotow , potem trzeba je rozszerzac .Wh posiada osobne zakladki na bronie/zbroje , miniaturki oraz materialy .Od cos dla kolekcjonerow. Inventory to 20 slotowy plecak +4 worki/torby/skrzynki .

Crafting:
Dzieli sie na 8 dyscyplin :weaponsmith (topory , miecze , dagery , mlotki , tarcze . wlocznie ) ,huntsman (luki , pistolety , karabiny , pochodznie , rogi bojowe),artficer (laski i berla) ,armorsmither(ciezkie zbroje),leatherworker (lekie zbroje),tailor(cloth armor) ,Jewler (bizuteria) ,cook (zaracie dajace buffy).Recki w danej dziedzinie odkrywamy sami . Maksymalny lvl crafting skilla to 400 .Mozna miec tylko 2 craftterskie skille na raz ale mozna je dowolnie zamrozic i zmienic na inna dyscypline nie tracac przy tym lvl craftu ani odkrytych recpet . Kosztuje to zloto z gry .Skladniki do craftu zbieramy z noodow ,lootujemy z mobow , kupujemy od specjalnych merchantow w swiecie gry badz wyciagmy je z innych itemow za pomoca salvage kita .Kazdy item jest inny , np przy crafcie 5 mieczy z takich samych materialow kazdy mial inny dmg , durabilty a jeden dostal nawet speclane wlasciwosci .Nie mozna sfailowac craftu . Craft moze crytnac dajac ci dodatkowe bonusy w postaci odzyskania czesci materialow urzytych w danym crafcie albo expa .


PVP : Gra oferuje 3 tryby pvp
1)Turnieje 5 na 5 z zasadami losowo genrowanymi przez system badz konfigurowanymi przez graczy (ten tryb nie byl dostepny na becie ).
2)Tryb scenariuszy 10 na 10
3)WvWvW czyli 3 servery zmachowane ze soba na wielkim sige ground .

Kilka slow o pdstawach pvp GW2
W tym trybie gralem glownie charrem wojownikiem a zaczalem od trybu scenariuszy . W pvp twoj lvl , twoj sprzet oraz twoje skille skaluja sie na 80 lvl .Oczywiscie wiadomo ze wchodzac na pvp z 2 lvlem ( taki masz wychodzac z turtoriala ) twoje szanse na zabicie przeciwnika z relana 80 nie sa wysokie ze wzgledu na bonusy ze sprzetu ktore owa osob posiada ale w 2 osoby spokojnie mozna kogos takiego zabic . W trybie tym masz rowniez dostep do wszsytkich punktow od treatow i skili z nimi zwiazanymi .W pvp respecjalizacja oraz naprawa armoru po zgonie jest darmowa .Bijac sie na pvp twoj lvl z pve leveluje sie w tle . Na pvp mozesz tez zdobywac skille a zabici gracze oraz npc i moby (tak w pvp tez sa moby) generuja ci loot tak samo jak na pve.
Na becie dostepne byly 3 mapy w trybie scenariusza : Battle of kylho , nihili forest (czy jakos tak ) oraz shiverpick mountian pass .Z jakis niezrozumialych wzgledow na servie na ktorym gralem walkowana byla tylko battle of kylho .Rezultat byl taki ze shiverpick mountan pass zagralem 2 razy a nihili forest ani razu .Walka jest wymgajaca, wrecz trudna ze wzgledu na skille oraz cooldowny ktore trzeba opanowac. Momentami jest tez bardzo chaotyczna . Zniszczalne srodowisko map powoduje ze bo zniszczeniu jakiegos budynku zasypuja sie stare drogi a odslanija nowe, calkowiecie zmienijac wyglad mapy . W pamieci zapdla mi scena kiedy na kylho druzyna przeciwna zabarykadowala sie na clock tower . Ktos wystrzelil pociski z naszego trebusza w momencie jak po schodach sztumowalismy ich pozycje .Na srodku ekranu pojawil sie wlieki czerwony napis Incomming . O ile w tej grze nie mozna zginac od friendly fire to od spadjacych elementow konstrukcji juz tak . Gruz z gornego pietra i dachu zwalil sie akurat na schodzy ktorymi bieglismy . Ledwo uniknelismy smierci a gracze z druzyny przeciwnej wyskiwali przez okna zeby uniknac zmiarzdzenia zlomem ktory spadl im na glowe . Miodzik .
Co do trybu wvw polega on na przejmowaniu objectiwow ktore genruja zasoby potrzebne do rozbudowy twojego zamku oraz budowania machin oblezniczych oraz pojazdow . Im wiecej masz przejtych tartakow , mlynow ,kopalni czy kamieniolomow tym szybciej sie rozbudujesz czy wybudujesz to co chesz . Oczywiscie to nie jedyne rzeczy ktore mozna przyjac na mapie . Sa tam straznice , mniejsze forty oraz skupiska npcow ktore mozna zwerbowac na twoja strone . Przejmowanie takich budowli jako gildia daje twojemu serverowi rozne bufy w trybie wvw . Punkty zdobywa sie za przejmowanie wlasnie takich objectiwow , atakowanie karawan z zapotrzeniem oraz przejmowanie zamkow . Najwiecej punktow daja zamki przeciwnika oraz Stone Mist Castle , wielka twierdza na srodku mapy .Budowanie maszyn oblezniczych oraz dzialek i pojazdow odbywa sie poprzez kupienie blue printa i rozpoczecie budowy w danym miejscu oraz dostarcznie materialow na dany projekt . Oczywiscie takie miejsce powinno byc bronione , bo przeciwnik moze znisczyc budowana rzecz .Nicki oraz gildia przeciwnika z innego serwera sa ukryte. W tym trybie mozna (jak i zreszta w kazdym innym pvp ) wylewolwac sie od 2 lvl do 80 calkowicie pomijajac kontent pve .

Podsumowanie : Staralem sie zbyt mocno nie fanboyowac piszac ta recenzje . Trzymalem sie faktow oraz tego co ujawnili producenci gry oraz to co sam widzialem . Czy warto czekac na ta gre ? Oczywiscie . Tworcy maja zupelnie inne podejscie do gatunku mmo oraz samych graczy . Stawiaja na innowacyjnosc oraz swoje wlasne, dobre patenty . Wedlug mnie GW2 bedzie hitem ktory zmieni oblicze tego gatunku gier . 10 kwietnia rusza preorder , upowaznia on do udzialu w reszcie beta eventow . Najlepiej jest mimo wszsytko sprawdzic gre samemu . Pozadrawiam , Rade .

Ps: zapomnialem dodac o dwoch sprawach : nie dzialajcym trackingu do personal story (zglosilem to ) oraz zbytnim przeladowaniu efektami , szczegolnie ogniem ( pracuja nad tym ) .
User avatar
Rade
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 755
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:35 pm
Location: Gdynia

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Rade » Mon Mar 26, 2012 11:38 am

Co do screenow , na kazdym z nich jest znak wodny z nazwa konta , data oraz godzina zrobienia . Wrzucajac je zlamal bym nda i zarobil bana na gw2 dla kolegi i prawdopobobnie siebie . Nie bedzie ich wiec wogule .
User avatar
Rade
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 755
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:35 pm
Location: Gdynia

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby jachuka » Mon Mar 26, 2012 11:50 am

szkoda ;/ podejrzewałem, że nie będzie można ich publikować
recenzja ok, czytało się przyjemnie pomimo ilości tekstu... czy fanbojowska ? hmmm, nie powiedziałbym
brak info na temat kondycji samego serwa - kolejki, lagi, opóźnienia, desynchronizacje ??

i takie pytanie
content PvP to jedynie te 3 tryby, odgórnie jakoby narzucone przez serwer ??
żadnego pekowania na spotach ? czyt. brak open PvP world ?
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Rade » Mon Mar 26, 2012 12:18 pm

Servery dzialaly bardzo dobrze , przycielo moze ze dwa razy .Ludzie na poczatku narzekali na problemy z wydajnoscia samej gry jednak po godzinie od startu servow bylo juz ok. Zadnych lagow ani desynchro co przy chujowym necie jaki mialem na tym laptopie az zdziwilo . Server pare razy byl wylaczany ale bylo to zapowiadane i lezal najwyzej kilka minut .Przy logowaniu spedzilem jakies 10 minut na overcrowd servie zanim wrzucilo mnie na ten wlasciwy .


Co do pvp , to czy turnieje 5 na 5 z nagroadami w grze oraz prawdziwymi nagrodami (anet bedzie hostowac turnieje z prawdziwymi nagrodami,o ile pamietam w 2006 roku w gw1 bylo to do podzialu 100 tys dolcow) , mapy 10 na 10 z zniszczalnym srodowiskiem oraz sprzetem oblezniczym ktorych docelowo ma byc ponad 100 w roznych trybach czy w koncu wielki sige battleground wielkosci calej mapy z l2 na ktorym mozna sie mlucic 2 tygodnie 24 godziny na dobe to malo ?

W pve na spocie nikogo nie zabijesz , moze potem jak dodadza wojny gildiowe (co juz zapowiedziano ) . W tej grze w pve nie ma tez czegos takiego jak ks , kazdy dostaje full loot oraz exp nawet jesli raz walnie moba .
User avatar
Rade
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 755
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:35 pm
Location: Gdynia

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby jachuka » Mon Mar 26, 2012 12:37 pm

Rade wrote:W pve na spocie nikogo nie zabijesz , moze potem jak dodadza wojny gildiowe (co juz zapowiedziano ).


to spytam się tak :P jak to się ma do samego tytuły gry czyli GUILD WARS ? :mrgreen: :mrgreen:

czyli PvP wyłącznie instancjonowane ?
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Rade » Mon Mar 26, 2012 1:31 pm

jachuka wrote:
Rade wrote:W pve na spocie nikogo nie zabijesz , moze potem jak dodadza wojny gildiowe (co juz zapowiedziano ).


to spytam się tak :P jak to się ma do samego tytuły gry czyli GUILD WARS ? :mrgreen: :mrgreen:

czyli PvP wyłącznie instancjonowane ?



Czepiasz sie szczegolow :) , a co do open pvp pokaz mi gre w ktorej ten elemnet dziala tak jak powinien (zaraz pewnie wyskoczysz mi z darfallem :D ) .
User avatar
Rade
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 755
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:35 pm
Location: Gdynia

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby zako » Mon Mar 26, 2012 1:34 pm

Tak jasiu, jak w wielu innych grach, pvp jest instancjonowane. Gw zawsze tak bylo zbudowane że miałes content pvp i pve. Wydaje mi sie ze dopiero po wprowadzeniu w kolejnym updejcie wojen gildiowych bedzie mozna zabijac gości z klanu z którym mamy wojne w dowolnym miejscu. Ale to tylko moje przypuszczenie.
Aktualnie Path Of Exile. Nick w grze LittleArc.

Czasem w Secret World nick Ketonal.
Jeszcze rzadziej w GW2 nick Ketonal.
User avatar
zako
Almighty
Almighty
 
Posts: 1002
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:35 pm
Location: Dwarven Village but some asholle has destroyed my Home village.
Main class: gracz
Subclass: crafter

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby fUrio » Mon Mar 26, 2012 1:39 pm

Rade wrote:...(zaraz pewnie wyskoczysz mi z darfallem :D ) .


gry z grafa gorsza niz na amidze sie nie licza

Podstawowe pytanie dla ludzi, ktorzy mieli do czynienia z l2: czy miales do czynienia z pvp 100 na 100 / 200 na 200 i czy byly lagi, freezy?? bez fanboya pls
oG
Image
User avatar
fUrio
Pytan
Pytan
 
Posts: 486
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:30 pm
Location: Lublin

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Tatsumi » Mon Mar 26, 2012 1:51 pm

Rade wrote:
jachuka wrote:
Rade wrote:W pve na spocie nikogo nie zabijesz , moze potem jak dodadza wojny gildiowe (co juz zapowiedziano ).


to spytam się tak :P jak to się ma do samego tytuły gry czyli GUILD WARS ? :mrgreen: :mrgreen:

czyli PvP wyłącznie instancjonowane ?



Czepiasz sie szczegolow :) , a co do open pvp pokaz mi gre w ktorej ten elemnet dziala tak jak powinien (zaraz pewnie wyskoczysz mi z darfallem :D ) .

L2 to Open PVP AoC tez
User avatar
Tatsumi
Karik
Karik
 
Posts: 628
Joined: Thu Jan 26, 2006 12:03 am
Location: Kostrzyn nad Odrą
Main class: SwordMouse
Subclass: EE

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Rade » Mon Mar 26, 2012 2:08 pm

fUrio wrote:
Rade wrote:...(zaraz pewnie wyskoczysz mi z darfallem :D ) .


gry z grafa gorsza niz na amidze sie nie licza

Podstawowe pytanie dla ludzi, ktorzy mieli do czynienia z l2: czy miales do czynienia z pvp 100 na 100 / 200 na 200 i czy byly lagi, freezy?? bez fanboya pls


Z tak duzym pvp nie mialem do czynienia , ale na wvw przy zdobywaniu mniejszego fortu wywiazala sie potyczka dwoch duzych grup , mniej wiecej 30 na 30 . Mialem tam stale 25/30 fpsow na slabym laptopie oraz zadnych lagow czy freezow . Bylo tez widac ze engine gry sobie radzi sobie z tyloma obiektami, blyskami i innymi rzeczami na ekranie .Momentami wkraczal tez do akcji automatyczny system zmniejszania detali , przy wiekszych zadymach gra sama przycinala jakosc textur i shaderow a obiekty ktore byly dalej zmienialy sie w 2d .Wszystko to wlasnie po to zeby fps byly na stalym poziomie oraz zeby gra nie ciela nawet na starszym sprzecie. Po walce oczywiscie wszystko wracalo plynie do poprzednich ustawien .

Taka mala ciekawostka , programisci z arenanet graja w swoja gre na kompach z przed 2/3 lat i wlasnie pod takie kompy ta gra jest optymalizowana .
User avatar
Rade
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 755
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:35 pm
Location: Gdynia

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby jachuka » Mon Mar 26, 2012 2:56 pm

Rade wrote:Czepiasz sie szczegolow :) , a co do open pvp pokaz mi gre w ktorej ten elemnet dziala tak jak powinien (zaraz pewnie wyskoczysz mi z darfallem :D ) .


eheś :] i np. Mortal, i np. AoC i np. l2, i np. hmmm nie wiem z biliard innych produkcji...

nie spinajcie się tak - ja się śmiałem z komizmu wypowiedzi Rade tj. "jak wprowadzą wojny gildiowe" damn, sama gra ma to w swojej nazwie !!!! ...
to tak jakbyś się rozpisywał o GTA V i napisał mniej więcej tak "jak wprowadzą możliwość kradzieży auta"... łapiecie dowcip czy mam zrobić jakiś diagram ? :mrgreen: :mrgreen:

a co do instancjonowania - to opisałem moje podejście w temacie o idealnym MMO - którego prócz zaka nikt pewnie nie czytał...

Rade wrote:Taka mala ciekawostka , programisci z arenanet graja w swoja gre na kompach z przed 2/3 lat i wlasnie pod takie kompy ta gra jest optymalizowana .

to akurat jest zbyt piękne by mogło być prawdziwe - ale trzymam kciuki, że im się uda
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Rade » Mon Mar 26, 2012 3:25 pm

O tym ze guildhali oraz wojen gildijnych nie bedzie na starcie pisano juz rok temu . Powod jest bardzo prosty : kiedys musza te gre wydac a dokladanie coraz to nowych cegielek tylko opoznilo by jeszcze bardziej jej wydanie . I tak otrzymali duzy kredyt zaufania od ncsoftu bo nie dostali limitu czasowego na projekt .W kwietniu mija 5 lecie developingu gry wiec to juz najwyzszy czas .
User avatar
Rade
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 755
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:35 pm
Location: Gdynia

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby jachuka » Mon Mar 26, 2012 3:48 pm

Rade wrote:O tym ze guildhali oraz wojen gildijnych nie bedzie na starcie pisano juz rok temu . Powod jest bardzo prosty : kiedys musza te gre wydac a dokladanie coraz to nowych cegielek tylko opoznilo by jeszcze bardziej jej wydanie . I tak otrzymali duzy kredyt zaufania od ncsoftu bo nie dostali limitu czasowego na projekt .W kwietniu mija 5 lecie developingu gry wiec to juz najwyzszy czas .


dalej nie rozumiem. Czy gra która w wolnym tłumaczeniu nazywa się "wojny gildiowe" z założenia samej nazwy nie powinna oferować możliwość prowadzenia wojen pomiędzy gildiami ? czy czegoś znów nie doczytałem ?
a 5 lat nie jest aż tak długim okresem.... patrz inne produkcje... wręcz upierałbym się iż historia uczy - lepiej nie wypuszczać/kupować gier nie ukończonych w 99%, bo to co obiecują devsi nie zawsze jest spełniane

coś mi się wydaje rade, że jakiegoś bubla chcesz nam tu wcisnąć :mrgreen: :mrgreen:
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby Tatsumi » Mon Mar 26, 2012 4:58 pm

Rade wrote:Spoko , blizz wie jak zarabiac kase . Co do diablo 3 rozczarowalo mnie to ze na poczatku nie bedzie trybu multi , to tak jak by wydac gre w polowie nie skonczona .Widac gonia ich terminy , a jak wiadomo jak sie czlowiek spieszy to popelnia bledy .

to tak jak w Guild wars nie będzie wojen gildiowych na początku
User avatar
Tatsumi
Karik
Karik
 
Posts: 628
Joined: Thu Jan 26, 2006 12:03 am
Location: Kostrzyn nad Odrą
Main class: SwordMouse
Subclass: EE

Re: Recenzja bety Guild Wars 2 .

Postby zako » Mon Mar 26, 2012 5:12 pm

hehehe Rade nie kuma, za poważnie czepia się literek :) . Kolejność devolopingu contentu i tak nie jest od nas zależna :D nie wiem co tam sobie developerzy GW umyslili, w każdym razie ich oficjalny statement jest taki że GW2 to sequel GW1 czyli nazwa pozostaje ta sama, ale system walki gildiowej zostawiają sobie na poźniej :) Z drugiej strony uważam że i tak dobrze, że otrzymujemy produkt z instancjonowanym porządnym pvp na dużą skalę niz na przykład system polityczny który w TERA ma zastąpić mass pvp. Co do samego GW to nieważne jak bardzo tej gry ktoś nie lubi z założenia. I tak warto ją mieć bo zawsze bez płacenia można do niej przysiąść :) Dlaczego pvp jest instancjonowane? sprawa prosta - jak gra ma nie mieć abonamentu musi być na serwerach klastrowych, czyli takich które łatwo daja zrobić instancje bo tylko te są najtańsze dzięki czemu nie musi być abonamentu. Jak chcemy mass pvp najlepiej na 1 mapie, to pozostaje nam L2 które przy 50 vs 50 się cielo jak golony na siłę nożem mormon. No i abonament. To gwoli pytania furia którego znów nikt nie zrozumiał. W L2 nie bylo mass pvp bez lagów. Mówiąc "mass" nie mam na myśli 2 party kontra 2 party tylko 100 vs 100. Ja przynajmiej takich siege nie pamiętam żeby się coś nie cięło.
Pozdrawiam i do zobaczenia w GW2 :)
Aktualnie Path Of Exile. Nick w grze LittleArc.

Czasem w Secret World nick Ketonal.
Jeszcze rzadziej w GW2 nick Ketonal.
User avatar
zako
Almighty
Almighty
 
Posts: 1002
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:35 pm
Location: Dwarven Village but some asholle has destroyed my Home village.
Main class: gracz
Subclass: crafter

Next

Return to Tawerna / Tavern

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron