Page 9 of 11

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 9:08 am
by jachuka
jak ekonomia praktycznie nie istnieje, progres postaci zrypany, craft do bani a pvp nie daje adrenaliny ;/ to pytanie czy brać tę grę w ogóle pod uwagę hehe
i na ile opinia kolegi jest wiarygodna :)

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 9:15 am
by Tatsumi
coraz bardziej mnie to przeraża

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 9:39 am
by zako
Za opinie innych nie odpowiadam :D

Tekst z forum mmorpg.pl. Jest tam cały dział o Terze i Rifcie (akurat ten post wyciąłem z tematu o Rifcie ). Link: http://www.mmorpg.pl/viewtopic.php?p=855286#855286 . Sam osobiście uważam że westernizacja tytułów nie powinna obejmować TYLKO tłumaczenia i zakrywania cycków żeby gra nie dostała PEGI +18. Przeszedłem juz w życiu westernizację 3 gier które próbowałem:
Lineage 2 - sukces w Azji i Europie (zjebana przez brak odpowiedzialności squadu europejskiego)
Aion - sukces w Azji, fail w Europie
Vindictus - sukces w Azji, fail w Europie
przykłady można by mnożyć. Osobiście uważam że to 2 różne rynki na które tytuły muszą znacząco się różnić. Jak widać samo tłumaczenie nie wystarczy. Oczywiscie rynek Europejski to rynek niszowy. Problemem jest także czas produkcji gry, zwykle 3-4 lata zanim wyjdzie. A gusta sie zmieniają :)

Na szczęście dla mnie plan zajęć mam mocno zapchany :D :

17 Maj - Wiedźmin 2
17 czerwiec - Dungeon Siege 3
26 sierpnia - Deus Ex 3
2 października - Risen 2
4 kw. 2011 - Diablo 3

Aktualnie mam rodziców w domu więc pogrywam z doskoku w Torchlighta (single). Aktualnie do zakupienia w CD-Action za 15 zyli :) No i jutro wychodzi Mythos Online. Co na 100% zobacze :D Jeżeli nie wycieli Shadowlandu to będzie zajebisty hack'n'slash online :) z dobrym pvp na Shadowlandzie. Oczywiście za darmo :) Gra producentów Hellgate.

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 10:59 am
by Tatsumi
co do Diablo3 to jeszcze troszkę poczekamy najpierw muszą dobra kasę ściągnąć ze starcrafta

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 11:21 am
by jachuka
Dużo w tym racji - w wypowiedzi zaka i tych wypocin na mmorpg.pl (swoją droga widzę, że chłopaki z warcy biorą duży udział w dyskusji hehe)
Być może TERA podzieli losy swoich poprzedników, być może nie... Z l2 się udało więc trzeba być pozytywnej myśli.... śmieszne jest to że na rynku US/EU nie było od dłuższego czasu żadnego mega porządnego tytułu... Może i jest niszowy w porównaniu do rynku koreańskiego ale to nie znaczy, że nie można zrobić gry wyłącznie pod nas :( :(
ehh na tym tle coraz bardziej utwierdzam się w zajebistości DFO haha (niszowej gry dla niszowych europejczyków :P)

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 11:49 am
by zako
Jeszcze jedna propozycja, ale to już dla hardcorowców.

Calkowity sandbox: http://www.xsyon.com/
Features gry: http://www.xsyon.com/features

Pokrótce pierwsze wrażenia jednego z Polan (polski klan :) ):

Moje pierwsze wrazenia:

Ta gra jest jak poezja, ta gra ma dusze.
Czuje sie te ogromne przestrzenie, te krajobrazy, wodospady, drzewa i liscie. Jak widzialem dzisiaj jak wiatr poruszal galazki na drzewie to prawie czulem ten wiatr na twarzy (taka realnosc).

Dzisiaj z kumplem szlismy 3 godziny przez 8 sektorow na mapie by dolaczyc do polskiego plemiona Polan. A takich sektorow jest ponad 1000 !

tutaj wycinek mapy:

http://www.xsyonwiki.net/xsyon/images/c ... on_Map.jpg

Oczywiscie sa i bugi, ciezko by ich nie bylo w tak ogromnym swiecie. Np. podczas plywania postac moja czasami wyskakiwala z wody i szla po wodzie (wizualnie, bo faktycznie nadal plynela).
Animacje postaci sa bardzo toporne, ale realistyka ich poruszania sie jest arcyciekawa. Np. postac sie meczy i musi odpoczywac, wchodzac pod gorke wolniej idzie bo sie wspina itd.
Nasza postac musi sie tez odzywiac. Mamy oddzielny pasek na jedzenie i oddzielny na picie. Nasza postac z czasem tez tyje, starzeje sie itd. Sa pory roku w grze, np. teraz jest zima, wszystko przykryte sniegiem (co ciekawe jak snieg pada to robi sie go coraz wiecej i przykrywa/zasypuje przedmioty lezace na ziemi). Jedna pora roku trwa okolo miesiaca w grze ! IMHO to troche za dlugo, ciekawe czy w retailu to skroca.
Ta gra to prawdziwy sandbox. Mozna isc gdzie sie chce, mozna w dowolnym miejscu zbudowac swoj dom. Zaimplementowany w grze terraforming powoduje ze kazdy dolek ktory wykopiesz w ziemi zostaje juz tak na stale w grze. Mozna wiec np. robic fosy naokolo swojej siedziby, zmieniac biegi rzek , tworzyc nowe, itd.
W tej grze wszystko samemu sie wytwarza. Poczawszy od narzedzi do produkcji, poprzez koszyki, ubrania, bronie, az do wlasnych tipi, domkow, namiotow. Widzialem rozne rodzaje budowli w plemieniach i kazdy byl inny. Jest profesja architekta, pozwalajaca na wlasne aranzowanie calej budowli. Kazdy wiec domek wyglada inaczej.

Kim w tej grze mozna byc?
Mozesz byc samotnym wilkiem wloczacym sie po gorach, zwiedzajacym swiat i odwiedzajacym rozne inne plemiona, mozesz byc wodzem plemienia i prowadzic je do zbudowania wlasnej wioski, Mozesz znalesc rzadkie surowce i zostac handlarzem (w grze nie ma waluty, jest wymiana barterowa pomiedzy graczami, towar za towar), mozesz byc producentem.
Plemiona zaeiraja pomiedzy soba sojusze lub prowadza wojny.

Jesli szukasz gry sandboxowej, to Xsyon jest chyba najlepszym sandboxem jaki do tej pory powstal w grach mmo !

Z tego co ludzie pisza na oficjalnym forum, to community Xsyona to glownie ludzie z Eve, SWG oraz Darkfalla.

http://www.xsyon.com/components/com_joo ... 320526.jpg

http://www.xsyon.com/components/com_joo ... 704339.jpg

Gra w tej chwili wychodzi z poddtytulem "Prolog". Czyli poczatki cywilizacji po apokalipsie , nic nie ma i wszystkie podstawowe rzeczy trzeba budowac od nowa. W okresie tym tereny wiosek/plemion sa safe zonami. Nie mozesz atakowac nikogo jesli sie znajduje na terenie swojego plemienia, nie mozesz rowniez niszczyc domkow innych plemion. PvP jest na terenach niczyich, czyli poza wioskami.

Devsi zapowiadaja, ze za okolo 6-12 miesiecy wyjdzie dodatek "Tribe Wars" i wtedy juz beda wojny o miasta i ich niszczenie

Poki co trwa wielka budowa !



a tak odnosnie combatu to nie do konca po macoszemu - jakos tez na dniach chyba (tygodniach) maja wprowadzic poprawiony combat
sama walka przypomina ta z DFO tylko w wersji odchudzonej
nie ma masy speli itp
ale bieganie obowiazuje - ba jest nawet troche bardziej rygorystyczne
hitbox to jest postac i praktycznie nie wystaje poza nia
z tego co mi sie wydaje nawet jest przerwa miedzy nogami uwzgledniona - wiec nalezy mocno celowac
ciosy sa mocne wiec pare hitow i ktos sie sklada
no a same zasady PvP w przyszlosci zapowiadaja sie na dosyc rozbudowane i prawie napewno nie bedzie gank festu a'la DFO
a bycie REDem bedzie raczej dla macho a nie byle chlopkow
co ma zreszta na celu przyciagniecie graczy PvE i crafterow


Budowa wiochy Polan :D

http://images49.fotosik.pl/729/943d92f05afbb8c9.jpg

http://images46.fotosik.pl/714/8aa110c2fabefafe.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/715/sc ... 105816.jpg

http://img835.imageshack.us/img835/8232 ... 410131.jpg

Świat gry jest na bazie mapy google wokoło jeziora Lake Tahoe w usa, wyspa na jeziorze jest zajęta przez jakich clan ale to nie skala wielkości morza, oceany itd.
Aktualnie nie ma łodzi, mają być ale nie warto wspominać do czasu jak nie będzie.


przez pierwsze kilka miesięcy mamy prelude i zabawę w odbudowę świata, przez ten czas strefa zasięgu plemienia to jest safe zone i nie można niszczyć budowli które obejmuje. Po prelude ma się to zmienić i ma być jakiś system siege etc, ale jak to będzie wyglądać to tak naprawdę nikt nie wie.


http://img196.imageshack.us/img196/5120 ... 214316.jpg

Noob PVP - http://www.youtube.com/watch?v=YQc5hkdo ... ure=fvwrel

Parę słów odemnie:
Gra w fazie początkowej , cena standartowa, 2 miesiące free a nie jeden jak w przypadku innych gier. Bardziej Ultimowa niz DFO i Mortal. Profesje stricte pve i crafterskie równiez potrzebne. Jak ktos lubi postapokaliptyczny swiat to prosze bardzo. Niedługo ma powstac trialowy serwerek.
pozdrawiam
zako

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 12:05 pm
by jachuka
wygrałeś zako :) o tym właśnie mówiłem hehe pełen sandbox :P
jestem w pracy nie mam czasu się zagłębiać to jest w fazie OBT teraz czy jak ?

dobra już doczytałem :D pre-ordery i early accsess


hmmm :) forum baaardzo aktywne... zaczynam zgłębiać

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 2:10 pm
by jachuka

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 5:05 pm
by Mylith
Co do dostosowywania gier na rynki EU/US etc to ciekawa sprawa, że jest to na tak niskim poziomie (w L2 dało się zauważyć), przecież to potężny rynek wart naprawdę ciężkie pieniądze :?: delikatnie mówiąc dziwi mnie postawa firmy pokroju ncsoft.

xsyon - huh niezły hardcore ;)

P.s. Zako pozwoliłem sobie wyciąć tagi img, lepiej się czyta.

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Thu Apr 28, 2011 7:16 am
by zako
Jasne Michał :). Coś mi się z kodem forum pierdoli na obu skórkach. Jeżeli nic o tym nie wiesz to moge wrzucić screeny :) Następnym razem bede wrzucał w kodzie html miniaturki :)

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Thu Apr 28, 2011 10:02 am
by zako
Mam przyjemność przedstawić wam jeszcze jedną grę: Mrocznego Path of Exile. Gra Nowo zelandzkiej firmy Grinding Gear Games.
http://www.pathofexile.com/
Wiele gier pretendowało do miana Mroczna - wszystkie były kolorowe.
Jeżeli grałes w Diablo 1 i podobała ci sie jego mroczność a z Diablo 2 sposób rozgrywki to gra ta wychodzi wam naprzeciw i oferuje dodatkowo tony innych rzeczy. Aktualnie w CBT.

Pare słów ode mnie o grze:
- online
- darmowa z sklepikiem - w sklepiku tylko i wyłącznie lepsza grafika :) lepsze efekty czarów itd.
- randomowo generowane battlegroundy z mobami w których walczycie przeciw mobom, bossom i druzynie przeciwnika.
- party 4-8 osób ( jeszcze decydują )
- mroczna i ciemna grafika (grafika perfekcyjna)
- randomowo generowane poziomy (tereny) oraz itemy z przed- i przyrostkiem
- turnieje pvp
- brak normalnych skilli
- brak potionów jako stackowalne itemy w inwentory
- brak złota w grze.

Rozwinę troche kilka punktów
- itemy znane nam z Diablo i innych gier : białe -> zielone -> niebieskie -> fioletowe . Przedrostek i przyrostek enchatowalny. Czyli masz miecz o nazwie Krótki miecz. Możesz jednym itemem go zenchantować na na przykład Ostry krótki miecz i innym itemem na Ostry krótki miecz lisa. Każdy przedrostek i przyrostek generowany losowo. Można bedzie użyć kolejnego itemu jak dany przyrostek i przedrostek nie bedzie cie interesował

- brak złota w grze. Obserwując inne gry producenci (Nowa zelandia) widzieli oczywiście goldsellerów. Aby zminimalizowac ich wpływ w swojej grze wprowadzają handel barterowy. AH również będzie Barterowe. Wiadomo że każada gra tworzy swoje własne waluty. I tak na przykład w L2 były to Enchanty S grade którymi rozliczało sie transakcje powyżej 2 kkk. W wielu innych grach są również takie itemy. Będzie więc w path of Exile kilkanaście róznych itemów które będa uznawane przez AH jako waluta. Oczywiście ograniczy to ilość goldsellerów poniewż w innych grach złoto leci z wszystkiego. W path of exile trzeba będzie ukończyć pewne losowo generowane zadania, zabic odpowiednie bossy albo skończyc jakies dungeony aby losowo jakiś tego typu item wypadł. Zastanawiacie się zapewne jak tu chociażby kupić Potiony. Więc tłumaczę kolejny punkt. Orginalny topic o Złocie - http://www.pathofexile.com/news/2011-02 ... y-currency

- Jak producenci zauważyli w wielu grach odpowiednio szybki Potion spam w trakcie PVP powoduje "godmode" Zauważyli to także w trakcie Beta testów Path of Exile że niektórzy z graczy zapakowywali całe inwentory Potionami na mane i HP aby wygrywać pojedynki miedzy graczami. Postanowili zlikwidowac standartowe potiony. Od tej chwili Pusta butelka HP i Many jest elementem wyposażenia jak Hełm czy broń. W świecie Path of Exile butelki jako ze są itemewm mogą być również dropem i tak samo jak innym itemom im można tez nadac przy i przedrostki. Butelkę napełniamy poprzez zabijanie wrogów , mobów, Nie da sie więc spamowac sobie HP i many aby wygrać z każdym. Eliminuje to cos co znamy z L2 jako CP spam. Kto dzwignie więcej wygrywa. Butelka jest jedna. Zużyjesz HP to z następnym wrogiem pewnie przegrasz:).
Można mieć max 4 flaszki.
Przykład flaszki zwykłej:
http://www.grindinggear.com/dev_diary_flasks/flask1.png
Przykład flaszki lepszej :
http://www.grindinggear.com/dev_diary_flasks/flask2.png
http://www.grindinggear.com/dev_diary_flasks/flask3.png
http://www.grindinggear.com/dev_diary_flasks/flask4.png
Przykład flaszki BOSKIEJ:
http://s2.pathofexile.com/gen/image/oth ... 4dc886.jpg
Orginalny topic o Potionach - http://www.pathofexile.com/news/2011-03 ... ary-flasks

- brak normalnych skilli. Jak sami wiecie w Diablo były skile tu nie ma :) Dropiąc bronie lub je enchantując, kraftując - będziemy otrzymywali bronie ze slotami. Sa 2 rodzaje slotów.
Same skile otrzymujemy własnie z gemów wkładanych w te sockety. Najlepiej jak przeczytacie sami w orginalnym temacie: http://www.pathofexile.com/world/skills lub obejżycie video: http://pathofexile.com/video/skill-syst ... ation/play

Kilka Video:
http://www.pathofexile.com/video/

Moim warte zobaczenia i przetestowania jak wyjdzie. Oczywiście brak targetu :) Trzeba nakierowywać postac mysza na przeciwnika. Ale to raczej wiecie :)

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Thu Apr 28, 2011 11:34 am
by YourWish
Ja się pisze na to wygląda interesująco.

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Thu Apr 28, 2011 9:04 pm
by Mylith

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Fri Apr 29, 2011 7:35 am
by Tatsumi
być nie może rozszerzenie do L2 :shock:

Re: jakas reaktywacja ?

PostPosted: Fri Apr 29, 2011 11:40 am
by Fausta
To co Myl dał to następna kronika czyli "Goddess of Destruction". Właśnie te zmiany są przyczyną, dla której sporo ludzi zaczęło myśleć o Tera. Zamiast obecnych klas - 4 profesja i 8 archetypów. Zamiast 9 osobowego party - 7 osobowe ( a to uderza w system constantów). A na dodatek strata OE skilli i nowe umiejętności, które są fuzją kilku poprzednich z 2 i 3 profesji, a nierzadko są gorsze niż te zastąpione. W zamian dostajemy totalnie przerobione lokacje od lv 1 i postacie 85 lv z 80+ bazowym str :o