jacha temat z propagandą Darkfall Online

Wstąp, usiądź, porozmawiaj.

Moderator: zako

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby Tatsumi » Tue Dec 07, 2010 7:28 pm

jachu got pwned
User avatar
Tatsumi
Karik
Karik
 
Posts: 628
Joined: Thu Jan 26, 2006 12:03 am
Location: Kostrzyn nad Odrą
Main class: SwordMouse
Subclass: EE

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Wed Dec 08, 2010 3:17 pm

zako wrote:Co oglądam filmy o DF to widzę gest Kozakiewicza (coś tam sobie odnawiają )....


hmmm, moim zdaniem to mana2stamina hehe ale nie ejstem pewien :] dawno nie widziałem animacji selfheali

Po pierwsze Tatsu czemu piszesz jachu got pwned, w wypowiedzi Zaka nie ma praktycznie nic co było by aż tak miażdżące, czego bym wcześniej nie wiedział, nie widział, nie czytał...

Zako, ja nie grałem w UO, więc na tej płaszczyźnie sobie nie podyskutujemy hehe
Nie ukrywam też, że masz dużo większe doświadczenie i wiedzę w tej dziedzinie (MMO, MMORPG). Nie upieram się też ani nikomu nie wmawiam, że DFO to najlepszy, najbardziej rozwinięty i dopracowany tytuł jaki jest w tym momencie na rynku...(taki tyułem miał być Mortal, jak widzimy wydanie dorbego sandboxa jest baaaardzo ciężkie)

Porównujesz DFO do UO, czyli do protoplasty gier typu sandbox, jak mniemam i podzielasz baaardzo szeroką listę zarzutów jakie wysuwają właśnie gracze związani z UO.
Takich zarzutów na forumfall jest pewnie z milion, cześć z nich jak najbardziej sensownych. Darkfall reklamował się jako typowy sandbox, devsi pisali prawdziwe epopeje na temat tego jaka będzie ta gra w dniu premiery hehe, efekt nie był nawet w części porównywalny do zapowiedzi ale był. Część założeń okazała się nie do zrealizowania, część została wprowadzona później, od lutego 2009 szczerze powiedziawszy gra była płatną betą. Od tego czasu nie ukrywam devsi popełnili sporo błędów, równie dużo rzeczy udało im się poprawić, a co bardzo mnie cieszy we współpracy z graczami.

Darkfall spełnia założenia gry sanbox (myślę że nie ma jasnej definicji wymieniam te moim zdaniem najbardziej istotne)
    gracz ma nieogranizcone możliwości eksplorowania, tworzenia oraz interrakacji ze światem w dowolnym momencie gry (świat musi być ogromny hehe)
    nieliniowa lub totalny brak fabuły, brak zakończenia

Co do mechaniki gry, o tym można dyskutować bez końca i najprwadopodobniej wszyscy mają rację, uważam że bardziej sandboxowe jest nienarzucanie graczom żadnych capów skillowych.
Piszesz tutaj o mezaliansie wieloklasowaości ale czyż takie nie są właśnie podstawowe założenia sandboxów ??

Mam ochotę zbierać sobie ziółka, łowić, rąbać drewno, wydobywać żelazo, kamień itd. to idę sobie i zbieram, łowię, wydobywam.
Mam ochotę lać pół dnia moby to idę i leję.
Mam ochotę kraftować, przetwarzać moje zbiory, to sobię kraftuję i przetwarzam.
Mam ochotę na mass PVP to zbieram ekipę zaczepną i ruszam na wrogie ziemie.
Mam ochotę na siega to dropuje sharda i jazda...
itp. itd.

Oczywiście masz olbrzymią rację w stwierdzeniu "jak ktoś jest do wszystkiego to jest do niczego" tutaj się z Tobą zgodzę jak najbardziej.
Nie jestem fanem robocopów latających po mapie, mega grindu jaki implikuje totalna otwartość świata, ściślej biorąc mechaniki tworzenia postaci.
Jestem za ograniczeniami, jak najbardziej ale mogą być one różne i już poniekąd zaczęły się pojawiać w DFO jak kończyłem swoją z nim przygodę ponad rok temu. Ograniczenia co do ubioru i jego wpływu na efektywność magii oraz łucznictwa, ograczniczenia co do używanej magii przy jednoczesnym wzroście skilli meele i łucznictwa itd. Dobrym rozwiązaniem jest np. spadek skill gaina w miarę wzrostu ilości skilli które osiągnęły maxa, automatyczny spadek skilli w przypadku braku ich używanie itd. itp. Ale zakładanie skillcapa, którego domagają się właśnie najbardziej gracze UO jest moim zdaniem totalnie bezsensowne i przeczy z samą ideologią sandboxów. (moją ideologią, nie podpieram się żadnymi przykładami definicjami)

Piszesz o możliwościach taktycznych dla poszczególnych postaci, podajesz za przykład L2. Wzór jak najbardziej poprawny X*(X-1) taktyk przy założeniu X=ilość klas. Jednak jest to założenie czysto hipotetyczne, fakt może w przypadku olimpiad się sprawdza. Rzadziej w przypadku dueli "na zewnątrz", a w przypadku mass PvP jest już totalnie nieprawdziwe, pomijając szczegóły typu – ile różnych taktyk może posiadać łuzcnik ? Stun, run and pray ? :P
W przypadku DFO = dostęp do różnego radzaju skilli, nie jest w cale aż taki fatalny, walka walce nie równa, jeden lubi walić mieczem, inny strzelać z łuku, a jeszcze inny walić magią. I w tym przypadku, nie ma 2 identycznych postaci więc różnorodność istnieje, pomijając już sam fakt różnorodności sprzętu (zbroje, bronie). Każdy walczy tak jak lubi, wiec stwierdzenie - jest 1 taktyka – jest błędne. Przy odpowiedniej mechanice, taki system byłby wręcz idealny, każdy korzystałby z zestawu, który najbardziej mu odpowiada – idea sandboxa ?? Bez niepotrzebnego zastanawiania się typu "kurczę, wykupię tego skilla to nie będę mógł wziąść innego, bo mi punktów nie starczy" – ten system wymaga też na garczach tworzenia odpowiednich buildów (build PvP, PvM lub też PvE), więc wypieranie się stwierdzeniem, że jest on najlepszy i pozwala na istnienie nieskończonej ilości taktyk jest dość daleko posuniętą spekulacją. Z góry narzucony, mniej lub bardziej system tworzenia postaci zawsze będzie niósł za sobą to ryzyko – KLASOWOŚĆ POSTACI !!!!!!
To, co najbardziej mnie wkurwiało i co m.in. psuło cały fun z gry – KLASOWOŚĆ WYMAGA TWORZENIA CONSTANTÓW, idąc dalej tym torem, kurcze, nie ma tanka, nie ma healera, nie supportu, NIE MA PARTY = jest nuda i frustracja. Sry ale obecnie nie mam czasu na granie, więc opcja typu, czekamy, aż przyjdzie healer, czy tam inny gość WYMAGANY do stowrzenia party totalnie odpada.
Poruszyłeś również kwestię balansu między postaciami. Znów czepię się L2. Czy NCSOFT jest w tym przypadku ewenementem ? Wątpie hehe, tak duża firma tak naprawde nigdy nie zaprowadziła porządnego balansu w L2, co z punktu widzenia ww. wzoru na taktyki powinno być dziecinnie łatwe. (przypomnieć sobie chociaż "erę" wykurwistych krytów magicznych). Z tymi problemami ta gra borykała się od samego początku, więc jest to kolejny dowód na to, że klasowość postaci nie jest do końca bezpiecznym rozwiązaniem. Jeżeli mam wybierać to wybieram opcję – zero klas, wszyscy tacy sami, przewaga zależy wyłącznie od Twojego skilla (nie od ilości posiadanych świecidełek zakupionych na e-bayu). Takie rozwiązanie jest dużo bardziej sprawiedliwe niż sytuacja w której dana postać nie jest w stanie pokonać innej postaci tylko i wyłacznie dlatego, że mechanika gry na to nie pozwala...
Z perspektywy czasu – to jest największy minus produkcji takich własnie jak L2.

Co do innych kwestii, otoczki czyniącej grę "mniej lub bardziej sandboxową" Aventurine cały czas stara się implementować tego typu content. Sporo też zależy od samego comunity (nie ukrywam, że to z DFO jest troszkę zjebane hehe) kreowanie róznego radzju eventów, czy to RPG, czy PvP, leży w gestii nie tylko devsów ale przede wszytkim w gestii samych graczy. Tutaj akurat grecy odnieśli sukces bo DFO jest w tym momencie dużo lepszym produktem, niż przy premierze.

Czemu tak się upieram do tej gry ? Hmm, ma niepowtarzalny klimat. Jest pierwszym "sandboxem" w jaki namiętnie grałem., może dlatego.
PvPjest wprost rewelacyjne, FPP (magia, łuk) TPP (meele), wymaga naprawdę sporo skilla, orientacji, taktyki i sporo sprytu. (tu znów ukłon w stronę "target+f1, f2, f3" ;P)
Gra ma bardzo ciekawy content, całkiem ładną grafikę, przyjazną dla ucha muzykę (jak kto lubi hehe) Jest dość innowacyjna nie pozbawiona błędów ale cały czas się formuje, co bardzo rokuje na przyszłość. Oczywiście wielu ludzi patrzy na kolejne produkcje przez pryzmat tego wszytkiego co napisałeś, rozpatruje wady i zalety, patrzy na mechanikę itd. Ja mam trochę inne podejście – gra zwyczajnie musi mieć "to coś", musi być wciągająca i nie może się za szybko nudzić. Nawet najlepsza produkcja renomowanych marek, w najlepszym towarzystwie, może się okazać totalną kupą jeśli nie jest chwytliwa, taka prawda, a przyklad? Hmmm Aion ?????
Ostatnio znów z Sidem odświeżyliśmy Wolfensteina: ET (tzn Sid już pyka od jakiegoś czasu, ja dopiero zacząłem) pytanie czemu skoro, jest tyle nowych produkcji w dziale strzelanek FPP?? Odpowiedź prosta, bo dla nas jest to najbardziej grywalna i miodna gra tego typu jaka się ukazała...
Zaraz się posypie, że dla niektórych najbardziej grywalnym MMO jest L2 hehe, więc od razu kontra i zabezpieczenie:
dla mnie nie jest...
Dla mnie jest przestarzałym zbyt często odgrzewanym kotletem który w świetle nowych produkcji i postępu w dziedzinie MMO nie ma racji bytu. Z tym faktem nie możesz się nie zgodzić.

Chyba tyle, zapraszam do dyskusji.
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Wed Dec 08, 2010 10:27 pm

010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby fUrio » Wed Dec 08, 2010 10:51 pm

hahha, kto to przeczytał niech postawi + :D

-
oG
Image
User avatar
fUrio
Pytan
Pytan
 
Posts: 486
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:30 pm
Location: Lublin

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby zako » Thu Dec 09, 2010 1:06 am

+
Ofc ja :)

Jachu dzięki za wyklarowanie sytuacji DFO. Nadal uważam że mam w wielu punktach rację natomiast podoba mi sie że wprowadzają ograniczenia stroju co do magii i łucznictwa. W tym przypadku nie mam żadnych obiekcji do wieloklasowości. Choć nadal uważam że jakieś ograniczenia muszą być. D&D 3.x i 4.x jasno się wypowiada na ten temat. Używasz magię musisz mieć "lekki strój" używasz łuk musisz mieć miękki strój. Mam nadzieje że wprowadzą ograniczenia w spamowaniu setów na makro :) przebranie sie powinno trwać minimum 5 sekund :) jak w wojsku :) Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba a mianowicie strzelanie z łuku w biegu. Ofc w warunkach naturalnych jest to możliwe ale ograniczone do łuków krótkich tak zwanych konnych i bardzo trudne (spróbuj w biegu robić coś innego niż naprzemienne machanie rękoma w celu utrzymania tempa i równowagi). Wszelkie łuki refleksyjne powinny wymagać zachowania postawy stojącej. Nie grałem więc nie wiem do końca jak to jest w DFO ale nagminnie widać łuczników strzelających z biodra. Co do łuków konnych to górę bierze DEX a STR ma mniejszy udział. W przypadku łuków refleksyjnych STR ma duży udział a DEX nie ma żadnego. Ciekawe jak to zostało rozwiązane. Są to rzeczy ważne bo mówią o tym do jakich celów używamy dana broń. Łuk konny służy do zadawania obrażeń na małym dystansie. Łuk refleksyjny na dużym.
Zgadzam się że mechanika nie jest ważna. Ale ważna jest wiedza co na co ma wpływ :). Dla samej rozgrywki ofc najważniejsza jest mała gromadka z która można pogankować i to by gra dała nam możliwość bardzo szybkiego wylewelowania siebie czy też skili (nie mówię o wymaksowaniu) tak aby być realnym zagrożeniem, przynajmniej potencjalnie dla starszych wyjadaczy. Mnie najbardziej w grach męczy długi okres dochodzenia do tego by na końcu przekonać sie że wkrótce będę mógł dalej lewelować. Lewelowanie stało sie w 99%-ach produkcji celem samym w sobie. Nie kontent end gejmowy, nie siege, nie ganki tylko właśnie lewelowanie. Gdy 75% populacji serwera osiąga maks lewel to co robi producent ? nie dodaje contentu by ludzie mieli co robić. Dodaje pve content i nowy cap aby można było dalej lewelować co pogłębia przepaść miedzy ludźmi.
Wracając do samego mechanizmu gry to pięknym rozwiązaniem jest występująca w Drakensangu idea pełnej przejrzystości informacji. Pokrótce na czym polega. Otwierasz okno statystyk postaci a obok inventory. Najeżdżasz myszą na dagger, a w oknie obok podświetla ci się Zręczność, zwinność, Siła. najedziesz na miecz podświetla się Siła, Zdrowie, Budowa itd. To samo ze zbrojami sillami i całym badziewiem jakie można znaleźć. To samo parametry dodatkowe. Najeżdżasz w oknie na odporność na trucizny to w oknie z głównymi statystykami podświetla ci się INT oraz ZDROWIE. System zajebiście prosty a pozwala na dowolne manipulowanie statystykami poprzez ich używanie. To samo jest w opisach broni z pokazanym dosłownie wzorem na obrażenia na samym dole opisu. Przejrzystość systemu wpływa na zaufanie graczy. Takie jest moje zdanie :)
Wracając do DFO i Mortala Online. Byli to dwaj pretendenci dla mnie na najlepszą grę wszechczasów. Osobiście obie uważałem za wydane BETY. Zdaje sobie sprawę z czego to wynikało i rozumiem że musieli zacząć zarabiać. Same finanse nie są dla mnie najważniejsze również. Co poniektórzy wiedzą że opłacałem prawie non stop 3 konta w L2 przez cały okres mojej gry. Jednak ilość czasu na grę aktualnie, skutecznie daje mi do zrozumienia że czas pograć w coś darmowego, lub potencjalnie darmowego. W tej chwili czekam na Guild Wars 2. Gra w której płacimy za podstawkę a nie płacimy Abo. Odchodzą również od schematu Tank, DD, healer. Sam nie wiem jak to rozwiążą ale jestem dobrej myśli. Gra ma być zdecydowanie bardziej „otwarta” niż była jedynka. Nie będę tu się rozpisywał na temat jej zalet i wad bo jeszcze nie wyszła. Osoby które są zainteresowane rynkiem gier na pewno są na bieżąco z progresem developerskim tej produkcji. W każdym razie Arena Net odniosła już raz sukces z GW1 i mam nadzieje ze odniosą go ponownie.
Zapewne gdy będę miał chwilkę to zagram w triala DFO natomiast w tej chwili nadrabiam moje zaległości w grach RPG single player.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich maniakalnych jak i niedzielnych graczy z Arcy :)
Aktualnie Path Of Exile. Nick w grze LittleArc.

Czasem w Secret World nick Ketonal.
Jeszcze rzadziej w GW2 nick Ketonal.
User avatar
zako
Almighty
Almighty
 
Posts: 1002
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:35 pm
Location: Dwarven Village but some asholle has destroyed my Home village.
Main class: gracz
Subclass: crafter

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby Lesij » Thu Dec 09, 2010 7:50 am

+ i +
Lesij
Marsh Drake
Marsh Drake
 
Posts: 143
Joined: Mon Mar 19, 2007 10:33 pm

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Thu Dec 09, 2010 12:14 pm

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

też uważam że masz w wielu punktach rację :)
z tym największy jest ambaras,
że sandboxa nie ma dla nas hahahaha

zako wrote:Mam nadzieje że wprowadzą ograniczenia w spamowaniu setów na makro przebranie sie powinno trwać minimum 5 sekund jak w wojsku


już to wprowadzili :D

zako wrote:Jeszcze jedna rzecz mi się nie podoba a mianowicie strzelanie z łuku w biegu


tu szczerze przyznam – sprawa jeszcze kuleje

zako wrote:Lewelowanie stało sie w 99%-ach produkcji celem samym w sobie.


smutne and prawdziwe :( DFO też się tego nie ustrzegło, pościg na wymaksowaniem wszystkich skilli był tak wielki, że ludzie godiznami nie robili nic tylko grindowali skille w miastach

zako wrote:Wracając do DFO i Mortala Online. Byli to dwaj pretendenci dla mnie na najlepszą grę wszechczasów.


Moim zdaniem, Mortal dalej ma szansę, a DFO hmm, myślę, że tej szansy nie wykorzystali...
np. głupi trail, wydamy conajmniej rok za późno.



Póki co, nie będę się znacznie rozpisywał, muszę się na nowo wdrożyć to będę mógł powiedzieć co poprawiło się na lepsze :) i też uwierz mi Zako, nie mam za bardzo czasu na granie, jednak kurczę po długiej absencji hehe czegoś brakuje :P

"Darkfall Support do mnie

Hello,

Your character has been restored.

Thank you,
Darkfall Support

Ticket Details
===================
Ticket ID: ###-#####
Department: Outstanding
Priority: High
Status: Closed
"


WIĘC :P

I AM DARKFALLLLLLLLLLLL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

..again :P
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Fri Dec 10, 2010 4:20 pm

http://www.wimp.com/badmorning/

a mówili żeby zaczynać odśnieżanie od tablicy rej. ;)
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby fUrio » Fri Dec 10, 2010 8:25 pm

Lesij wrote:+ i +


.i.
oG
Image
User avatar
fUrio
Pytan
Pytan
 
Posts: 486
Joined: Sun Mar 13, 2005 8:30 pm
Location: Lublin

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Sat Dec 11, 2010 12:57 pm

tatsu, obejrzeliśmy wczoraj 3 odcinki The Event i powiem, że zapowiada się miazga :D :D :D fajny, strasznie wciągający plot i ciekawy pomysł na montaż zwłaszcza przedstawianie poszczególnych postaci i liczne retrospekcje... najs najs najs
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby sHaOoLiN » Sun Dec 19, 2010 5:39 pm

tak wogole to siemano ! :D
Image
User avatar
sHaOoLiN
Limal Karinness
Limal Karinness
 
Posts: 357
Joined: Thu Feb 16, 2006 4:52 pm
Main class: WOW
Subclass: WOW

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Mon Dec 20, 2010 11:45 am

sHaOoLiN wrote:tak wogole to siemano ! :D


aaaaa, YOYOYOYOYOYOYOYOYOYOYOYOOOOOOOOOOO !!!!!!! :D prokoksie hehe ;]
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Wed Dec 22, 2010 9:22 am

Image

WSZYSTKIM MIŚKOM Z OKAZJI ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA :)
DUŻO RADOŚCI Z ŻYCIA I SUKCESÓW OSOBISTYCH, ZDRÓWKA, PICIA I MNIEJ KACOWANIA :D
A NOWY ROK NIECH PRZYNIESIE (PRÓCZ 85 LEVELI MYLA I FAAIPA) MNIEJ GRINDU, WIĘCEJ ŻYCIA ;) DUŻO SZCZĘŚCIA I SPEŁNIENIA WSZYSTKICH WASZYCH MARZEŃ <3 A NO I KOLEJNY ZJAZD ARCY HEHEH
POZDRAWIAM SERDECZNIE !!!!!!!!


(tak, tak, to jest goblin z DFO, który jako jedyny typ moba dropi świąteczne akcesoria, bleee, blee, bleee.... eh ten WoW-wszędzie się wkradnie :P )
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Re: jacha temat z propagandą Darkfall Online

Postby jachuka » Wed Dec 22, 2010 10:19 pm

bardzo ciekawy i interesujący post kolesia opisujący wrażenia z jego gry na trialowym koncie DFO...

jebać już sam temat i jakiej gry dotyczy :D
skumajcie jazdę testera, szczegółowe wpisy z każdej kolejnej sesji... to trzeba mieć banię heheh

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=272371
010920121700CET
User avatar
jachuka
Little Antharas
Little Antharas
 
Posts: 896
Joined: Tue Feb 28, 2006 10:20 pm
Location: KnZ
Main class: skirmisher

Previous

Return to Tawerna / Tavern

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron